Lendületet ad vállalkozásának!

Cégkapu-regisztráció

A 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezik arról, hogy a gazdálkodó szervezeteknek meg kell adniuk a elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatalos elérhetőségüket. Ez nem csupán a gazdálkodó e-mail címét jelenti, hanem a biztonságos kézbesítési szolgáltatást nyújtó tárhelyszolgáltató tárhelyét is.
A törvény szerint a biztonságos kézbesítési szolgáltatási címet a cégkapu biztosítja, melyhez 2017.01.01-től az újonnan létrejövő társaságoknak regisztrálniuk kellett megalakulásuk után 8 nappal.
A már működő vagy eddig még nem regisztrált vállalkozások részére 2017.08.30-ig kell a regisztrációt elvégezniük a cegkapu.gov.hu honlapon. A regisztrációra rendelkezésre álló idő nyitva marad ezután is, következmények nélkül 2017.12.31-ig továbbra is megtehető.
A cégkapu szolgáltatása 2018.01.01-től fog működni, mely az ügyfélkapuhoz hasonló szerepet tölt be a gazdálkodó szervezetek és egyes hivatalos szervek között.
A törvény szerint a regisztrációra kötelezettek a gazdálkodó szervezetek – kivétel e körből az egyéni vállalkozók.
Várhatóan az államigazgatási szervektől, önkormányzatoktól, bíróságoktól, közjegyzőktől, az ügyészségtől, bírósági végrehajtóktól, közüzemi szolgáltatóktól kaphatunk hivatalos leveleket ezen a felületen.

A regisztráció menete:

  1. A cegkapu.gov.hu honlapon a “Bejelentkezés” gombbal a felkínált lehetőségek közül (ügyfélkapu, elektronikus személyi igazolvány, telefonos azonosítás) elvégezzük a bejelentkezést és az azonosítást.
  2. A regisztráció itt két formában történhet:
    1. Online módon: a cégnyilvántartásban szereplő gazdálkodók esetén, ha a regisztrációt a képviseletre jogosult személy végzi,
    2. iFORM űrlapkitöltési móddal: a cégnyilvántartásban nem szereplő vállalkozások számára; az egyéb gazdálkodó szervezetek részére; olyan cégnyilvántartásban szereplő vállalkozások számára, ahol nem a törvényes képviselő végzi el a regisztrációt vagy együttes képviselet esetén nem csak saját nevében jár el a regisztrációt elvégző személy.
      (ez utóbbi esetben a szükséges dokumentumok csatolandók a regisztráció során)
      A felületen a regisztrálandó vállalkozás adatait, a cégkapu-megbízott személyét megadva a folyamat egyszerűen elvégezhető.
      Az itt megadott e-mail cím lesz az általános érvényű kapcsolattartási cím.
      Fontos, hogy az  „Engedélyezem a leendő cégkapucím Rendelkezési Nyilvántartás rendszerébe történő bejelentését” jelölő be legyen pipálva, hiszen csak így tesz eleget a vállalkozás a Rendelkezési Nyilvántartásba történő bejelentésének.
  3. A regisztráció sikerességéről a honlapról letölthető visszaigazoló nyugtát kinyomtathatjuk, de megkapjuk ügyfélkapus tárhelyünkre is.